En kvast stemme fra Underdanmark

Som kontanthjælpsmodtager i dagens Danmark nytter det ikke noget at forsøge at bruge sin stemme i den offentlige debat. Resultatet er uundgåeligt en fortsættelse af den fornedrelse og hån, man oplever i systemet. En hån, der absurd nok er årsagen til, at man i det hele taget forsøger at bruge sin stemme, siger Maria Busch, der beskriver den tunge dans omkring livet – job eller ej. Hun kommer også ind på sine seneste oplevelser i Mediedanmark. De var mildest talt ikke opmuntrende.

“Ingen gider være den næste Fattig-Carina eller Dovne-Robert. Medierne er kun ude på at udstille kontanthjælpsmodtagere som nogle usle labaner, ligesom politikerne i øvrigt. Og hvis man først drister sig til at komme med bare den mindste klage over sine økonomiske forhold, bliver man korsfæstet på Facebook, slagtet af folkedomstolen”.

Da jeg læser disse ord i artiklen: “Ingen gider være den næste Fattig-Carina” i Berlingske, slår det mig, hvor dækkende det er for mine oplevelser på de sociale medier i kølvandet på min deltagelse i P1 Debat den 24. februar 2017.

Trods en søvnløs nat, mange spekulationer og stor nervøsitet, valgte jeg at deltage i et radioprogram, der skulle debattere Venstres forslag om at bruge 500 kontanthjælpsmodtagere som nyttejobbere til at rydde op i Københavns gader i sommermånederne.

En kvast stemme fra Underdanmark | POV | 12. marts 2017

One Comment

Der er lukket for kommentarer.